۲۳ روش پیدا کردن ایده برای تولید محتوا (بخش دوم)

در بخش اول، ۱۳ روش کاربردی جهت یافتن ایده برای تولید محتوای جدید و جذاب، بررسی شد. در این قسمت به ۱۰ روش های پیدا کردن ایده بعدی اشاره خواهد شد تا به راحتی بتوانید برای مخاطبان خود محتوا تولید کنید.

۱۴. انتشار محتوای سالانه را در نظر بگیرید

اگر در حوزه‌ای فعالیت می‌کنید که بیشتر کلمات کلیدی آن بسیار رقابتی هستند، کسب رتبه در نتایج برتر دشوار خواهد بود و ایده برای تولید محتوای خلاقانه نیازتان خواهد شد. برای مثال می توانید کلمه “سئو” (SEO) را در نظر بگیرید که میزان رقابتی بودن این کلمه ۹۶ درصد می‌باشد.

برای این موضوع راهکاری وجود دارد. به جای تولید محتوای تکراری درباره یک موضوع پر رقابت که احتمال دیده شدن آن در نتایج گوگل بسیار کم است، می توانید راهنمای جامع سالانه منتشر کنید. شاید با این روش هم احتمالا رتبه ۱ گوگل را برای کلمات کلیدی پر رقابتی مثل “سئو” به دست نیاورید اما می‌توانید جهت عبارت‌هایی که شامل “کلمه کلیدی + سال” هستند، شانس خوبی جهت کسب رتبه داشته باشید.

به جای توضیحات کلی و تکراری درباره سئو، تمرکز خود را روی ترندها و تغییرات جدید و مهمی بگذارید که در حال شکل‌گیری و گسترش هستند. نه تنها کاربران این نوع مقالات را می پسندند بلکه می‌توانند ترافیک زیادی را جذب کنند. شما می‌توانید این کار را برای حوزه کاری خود یا نوع محتوایی که می‌خواهید ایجاد کنید، انجام دهید.

برای مثال، می‌توانید مطالبی در مورد یکی از موضوعات زیر ایجاد کنید:

  • تجهیزات لازم جهت سفر انفرادی در [سال]
  • ۷ ترند SaaS که صنعت را در [سال] متحول خواهند کرد
  • ۵ راه مراقبت از حیوانات خانگی در [سال] که صاحبان آنها باید بدانند
  • راهنمای مد در [سال]

این موضوعات به طور یکسان برای پست‌های وبلاگ، اینفوگرافیک ها یا ویدیو مناسب هستند.
۱۵. بخش “People Also Search For” در گوگل را بررسی کنید

بخش “People Also Search For”، یکی از بهترین روش های یافتن ایده برای تولید محتوا و کلمات کلیدی طولانی و کم‌ رقابت می باشد. فقط کافی است که موضوع کلی موردنظر خود را جستجو کنید و سپس قسمت “People Also Search For” را بررسی نمایید.

ایده برای تولید محتوا با قسمت "People Also Search For"

تصویر(۱)

در نهایت با لیستی از ایده برای تولید محتوا روبرو خواهید شد. روی یکی از عبارت‌های پیشنهادی کلیک کنید و در صفحه جدید نیز بخش People Also Search For را برای آن عبارت کلیدی بررسی نمایید.

یافتن ایده برای تولید محتوا

تصویر(۲)

برای مثال اگر روی عبارت “چگونه سئو کار شویم” کلیک کنید، با لیست جدیدی از جستجو های پیشنهادی روبرو خواهید شد. بنابراین متوجه می شوید که کاربران چه عبارات مرتبطی را جستجو کرده اند.

۱۶. در مورد کلمات کلیدی کم‌رقابت تحقیق کنید

با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی، عبارات برتر رقیب خود را مهندسی معکوس کرده و از آنها جهت یافتن ایده برای تولید محتوا استفاده کنید.

سپس نتایج را به نحوی که فقط کلماتی با رقابت بسیار کم نمایش داده شوند، فیلتر نمایید. ممکن است بیشتر کلمات کلیدی که انتخاب می گردند، مناسب نباشند. می‌توانید یک فیلتر دیگر اضافه نمایید که فقط کلمات کلیدی با CPC بالا نمایش داده شوند. بدین ترتیب، عبارات با ارزش تری در لیست مشاهده خواهید کرد. این کار لیست کلمات کلیدی با رقابت کم را بهبود می بخشد.

۱۷. بررسی رویدادها و کنفرانس‌های مرتبط با حوزه کاری شما

روشی دیگر جهت پیدا کردن ایده برای تولید محتوایی که در هیچ ابزار یا سایتی وجود ندارند، صفحات دستور کار کنفرانس‌های تخصصی می‌توانند منبع بسیار خوبی باشند. این صفحات بسیار ارزشمند هستند زیرا موضوعات پرتقاضا و مورد توجه کاربران را نمایش می‌دهند. افراد برای حضور در این رویدادها هزینه پرداخت می‌کنند و حتی حاضر هستند مسافت زیادی را جهت یادگیری موضوعات، طی نمایند.

۱۸. از قابلیت مطالب پیشنهادی Pinterest استفاده کنید

جهت پیدا کردن ایده برای تولید محتوا می توانید از Pinterest استفاده کنید. گوگل تنها موتور جستجویی نیست که قابلیت پیشنهاد خودکار دارد، پینترست نیز یک منبع فوق‌العاده برای یافتن ایده‌های جدید تولید محتوا است. این قابلیت پینترست، مشابه پیشنهادات خودکار گوگل عمل می‌کند. کافی است یک کلمه یا موضوع کلی را وارد کنید تا لیستی از پیشنهادات مرتبط به شما نمایش داده شود.

پیدا کردن ایده برای تولید محتوا با Pinterest

تصویر(۳)

اما نکته جذاب در استفاده از پینترست این است که معمولاً ایده‌های متفاوت‌تری نسبت به آنچه از گوگل دریافت می کنید، پیدا خواهید کرد.

۱۹. تحلیل گفتگوهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی

سوالات، دغدغه‌ها و علایق مخاطبان شما، یک منبع ارزشمند برای دریافت ایده‌ جهت تولید محتوای جدید هستند. بررسی نظرات کاربران در شبکه‌های اجتماعی و بازخوردهایی که از طریق بخش نظرات یا نقد و بررسی محصولات ثبت می کنند، می‌تواند اطلاعات بسیار خوبی درباره نیازها و خواسته‌های واقعی مخاطبان به شما بدهد.

۲۰. عضویت در خبرنامه‌های تخصصی حوزه فعالیت خود

با عضویت در این نوع خبرنامه‌ ها، ایده‌های محتوای خاص و مربوط به حوزه خود را مستقیماً درون صندوق ورودی ایمیل دریافت خواهید کرد. خبرنامه‌ها اغلب آخرین ترندها، بررسی ها و موضوعاتی که در حوزه کاری شما اهمیت دارند را گردآوری می‌کنند. با این روش، هیچ وقت کمبود ایده جهت تولید محتوای جدید نخواهید داشت. زمانی که خبرنامه‌های هفتگی یا ماهانه به صندوق ورودی ایمیل شما ارسال می‌شوند، مطالعات جدید، ابزارها و استراتژی‌هایی را بیابید که می‌توانید آنها را در محتوای خود گسترش دهید.

۲۱. با اعضای تیم خود مشورت کنید

یکی از روش های پیدا کردن ایده، مشورت با اعضای تیم‌تان می باشد. افرادی که در تیم شما مستقیما با مشتریان ارتباط دارند، منبع ارزشمندی از ایده‌ تولید محتوا به شمار می‌روند که شامل تیم خدمات مشتری، ادمین های شبکه‌های اجتماعی و مدیران محصولات می‌شوند. این افراد، اطلاعات کاربردی و مفیدی از مشکلات، سوالات و علایق مخاطبان شما در اختیار دارند. تمامی این‌ اطلاعات می‌توانند به ایده‌هایی جهت تولید محتوای تاثیرگذار تبدیل شوند که احتمالاً برای مخاطبان شما جذاب باشند.

برای مثال، یکی از شاخص‌هایی که نشان می دهد نیاز به ایجاد راهنمای جامع یا ویدیوی آموزشی است، سوالات مکرر در مورد نحوه استفاده از یک ویژگی خاص محصول می باشد که مخاطبان شما از تیم خدمات مشتری می‌پرسند. از اعضای تیم خود که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند بخواهید تا متداول‌ترین سوالات و موضوعات تکراری از تعاملات مشتریان را به اشتراک بگذارند. سپس این ایده‌ها را به محتوای مفیدی تبدیل کنید که باعث افزایش تعامل و ترافیک در سایت شما شود.

یافتن ایده تولید محتوا در انجمن ها

تصویر(۴)

۲۲. جستجوی انجمن ها برای پیدا کردن موضوعات مرتبط

انجمن هایی وجود دارند که پر از افراد واقعی هستند و دائما سوال می‌پرسند (البته مراقب اسپم ها باشید). چنین قابلیتی موجب می‌شود تا این پلتفرم‌ها منابعی عالی برای یافتن ایده محتوا باشند.

با بررسی موضوعات مرتبط، مشکلات، علایق و دغدغه های مشترک مخاطبان را شناسایی کنید. به دنبال سوالاتی باشید که تعامل زیادی داشته یا موضوعات تکراری در آنها دیده می‌شود. اصلی ترین مشخصه تقاضای بالا، این است که تعداد زیادی کامنت در مورد یک موضوع خاص وجود داشته باشد یا چندین کاربر مکررا سوالی مشابه را بپرسند.

۲۳. از هوش مصنوعی کمک بگیرید

وقتی تمامی روش ها را امتحان کردید و نتوانستید به آنچه که می خواهید دست یابید، می‌توانید از ربات جهت یافتن ایده تولید محتوا کمک بگیرید. ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT می‌توانند به شما کمک کنند تا سریعا ایده‌هایی برای محتوای مرتبط پیدا کنید.

کلید موفقیت، نوشتن یک پرامپت مناسب است. متنی مشابه نمونه زیر:

“همانند یک کارشناس بازاریابی محتوا در حوزه مهمان‌داری، فهرستی از ایده‌های تولید محتوا را برای شرکت نرم‌افزار مدیریت هتل ایجاد کن تا بتواند مخاطبان هدف خود یعنی اپراتورهای هتل را جذب کرده و حفظ کند. شامل مجموعه‌ای از موضوعات که برای مقاصد جستجوی اطلاعاتی، تجاری و تراکنشی مناسب باشند.”

سپس فهرستی از ایده‌ها ایجاد خواهد شد که بر اساس هدف جستجو دسته‌بندی شده‌اند.

روش های پیدا کردن ایده

تصویر(۵)

هوش مصنوعی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای پر کردن تقویم ایجاد محتوای شما باشد چه از ایده‌ها مستقیما استفاده کنید یا جهت پرداختن به موضوعات تحت زوایای جدید، از آنها الهام بگیرید. اگر ایده‌ها مناسب نبودند، از ChatGPT بخواهید ۲۰ ایده دیگر تولید کند.

جمع بندی
در این مقاله به روش‌های جدیدی جهت پیدا کردن ایده برای تولید محتوا اشاره شد که می‌توانند کمک کنند تا محتوایی متنوع و جذاب برای مخاطبانتان تولید کنید و تقویم تولید محتوای خود را پر نگه دارید. این روش‌ها شامل استفاده از منابع مختلف برای یافتن ایده‌های جدید، تحلیل نیازهای مخاطبان و جستجوی کلمات کلیدی با رقابت کم می‌شود. همچنین استفاده از ابزارهای مختلف و همکاری با تیم‌ها می‌تواند به شما در تولید محتوای بهتر و هدفمندتر کمک کند.

 در نهایت، اگر به ایده‌های جدید نیاز دارید، می‌توانید از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی برای تولید محتوای سریع‌تر و کارآمدتر استفاده کنید.
تولید محتوای جدید ضروری است اما مطالب قدیمی خود را فراموش نکنید. آنها را با آمارهای تازه، تصاویر بروز و لینک‌های جدید احیا نمایید و سپس با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. ایده‌های جدید و جذاب برای تولید محتوا، فقط شروع کار است. مرحله بعدی، نوشتن محتوای باکیفیت و سازگار با سئو می باشد که موجب می‌شود وب سایت یا وبلاگ شما بازدید بالا و ترافیک بیشتری جذب کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا