نحوه ثبت پیج اینستاگرام در گوگل برای جذب بازدید بیشتر

اضافه کردن و ثبت پیج اینستاگرام در گوگل می‌تواند موجب افزایش دنبال‌کنندگان و بازدید از پروفایل گردد. تقریباً همه افراد مایل‌ هستند که پروفایل اینستاگرام آنها در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. در گذشته، افراد برای رسیدن به این هدف وبلاگ راه‌اندازی می‌کردند اما امروزه می‌توان با ثبت پروفایل اینستاگرام در گوگل، میزان بازدید آن را افزایش داد.

در این مقاله، به بررسی برخی ترفندها پرداخته می شود که ممکن است جهت افزایش بازدید پیج اینستاگرام شما در نتایج جستجوی گوگل مؤثر باشند.

ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

تصویر(۱)

مزایای ثبت پیج اینستاگرام در گوگل و نمایش آن:

  • افزایش بازدید پیج اینستاگرام و ترافیک ورودی به پروفایل

  • رشد تعداد دنبال‌کننده‌ها (فالوورها)

  • کسب درآمد بیشتر از طریق فعالیت‌های تبلیغاتی یا بازاریابی

  • افزایش اعتبار و شناخته‌شدن برند

ثبت پیج اینستاگرام در گوگل

برای ثبت پیج اینستاگرام در گوگل و نمایش آن، ترفندها و روش‌های مختلفی وجود دارد که بر اساس تجربه می‌توانند مؤثر واقع شوند. با این حال، علاوه بر داشتن دانش کافی در مورد اینستاگرام، باید درباره سئو (SEO) و الگوریتم‌های گوگل نیز اطلاعاتی داشته باشید. حتی بدون آگاهی از این موارد، ممکن است صفحه اینستاگرام شما توسط گوگل ایندکس شود و در نتایج جستجو ظاهر گردد. برای بررسی اینکه آیا صفحه شما ایندکس شده است یا خیر، وارد گوگل شوید و عبارت زیر را جستجو کنید:

site:https://www.instagram.com/username

به جای “username” نام کاربری اینستاگرام موردنظر خود را قرار دهید.

اگر صفحه شما ایندکس شده باشد، در نتایج نمایش داده خواهد شد. چنانچه این گونه نبود، می‌توانید از راهکارهایی که در ادامه توضیح داده شده‌اند استفاده کنید.

تغییر وضعیت پروفایل از خصوصی به عمومی

برای تغییر وضعیت پروفایل اینستاگرام از حالت خصوصی به عمومی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را در دستگاه خود باز نمایید.

  2. با ضربه زدن روی عکس پروفایل در گوشه پایین سمت راست، وارد صفحه پروفایل خود شوید.

  3. در گوشه بالا سمت راست، روی آیکون منو (سه خط افقی) ضربه بزنید.

  4. از منوی باز شده، گزینه «Settings» (تنظیمات) را انتخاب کنید.

  5. در منوی تنظیمات، روی گزینه «Privacy» یا «Account Privacy» (حریم خصوصی) ضربه بزنید.

  6. گزینه «Private Account» (حساب خصوصی) را پیدا کرده و غیرفعال کنید تا حساب شما عمومی شود.

  7. ممکن است از شما خواسته شود تا تصمیم خود را تایید کنید. در این صورت دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال نمایید.

نمایش اینستاگرام در جستجوی گوگل

تصویر(۲)

با عمومی شدن حساب کاربری، پروفایل شما برای همه، از جمله موتورهای جستجویی مانند گوگل، قابل مشاهده خواهد بود. توجه داشته باشید که ایندکس شدن و ثبت پیج اینستاگرام در گوگل توسط موتورهای جستجو ممکن است مدتی زمان ببرد.

بهینه‌سازی بیو اینستاگرام

یکی دیگر از روش های نمایش اینستاگرام در جستجوی گوگل، بهینه‌سازی بیو می باشد. با انتخاب بهترین فرمت برای بیوی اینستاگرام، می‌توانید به موتورهای جستجو نشان دهید که موضوع صفحه شما چیست. بیوی اینستاگرام، تنها متنی است که در پروفایل شما نمایش داده می‌شود و از طریق آن، موتورهای جستجو می‌توانند محتوای صفحه را درک کنند.

در اصطلاحات سئو، بیوی اینستاگرام به عنوان meta description (توضیحات متا) شناخته می‌شود. این جمله کوتاه که معرف صفحه یا محتوای شما است، در نتایج گوگل زیر نام صفحه اینستاگرام نمایش داده خواهد شد.

همانطور که استفاده از کلمات کلیدی در meta description تأثیر قابل‌توجهی روی سئوی سایت دارد، درج عبارات مرتبط با محتوای صفحه در بیوی اینستاگرام نیز می‌تواند جهت نمایش پیج اینستاگرام در گوگل مؤثر باشد. برای مثال، به کار بردن کلمه‌ای مانند «عکاس» در صفحاتی با موضوع عکاسی می‌تواند مفید واقع شود.

در بخش بیو، می‌توانید تا ۱۵۰ کاراکتر وارد کنید. از آنجا که درج واژه‌های تکراری در این بخش مشکلی ایجاد نمی‌کند، می‌توانید واژه‌های مشابه یا حتی تکراری را در آن استفاده نمایید.

استفاده از کپشن عکس در اینستاگرام به عنوان برچسب عنوان (Title Tag)

افزودن پیج اینستاگرام در گوگل نیاز به تگ عنوان برای پست ها دارد. کپشن یا توضیح عکس اینستاگرام می‌تواند تأثیری مشابه برچسب عنوان (title tag) در سئو داشته باشد. از دیدگاه سئو، نام شما و کپشن عکس‌هایتان به عنوان title tag شناخته می‌شوند. در توسعه وب و کدنویسی HTML، تگ عنوان دارای اهمیت زیادی است و محتوای آن از سایر متون صفحه وزن بیشتری دارد. اگر با فضای وب آشنا باشید، احتمالاً درباره تگ‌های عنوان مانند H1 و H2 شنیده اید.

به همین دلیل، استفاده مؤثر از تگ‌های عنوان در اینستاگرام نیز حائز اهمیت است زیرا این تگ‌ها نه‌تنها برای گوگل بلکه جهت الگوریتم اینستاگرام نیز اهمیت دارند. کپشن‌ها در اینستاگرام، درست مانند محتوای یک وب‌سایت، می‌توانند شامل کلمات کلیدی باشند. برای مثال، اگر کلمه کلیدی مرتبط با پروفایل شما «فروشگاه لباس» باشد، استفاده از این کلمه و واژه‌های مرتبط در کپشن، می‌تواند مؤثر واقع شود.

افزودن پیج اینستاگرام در گوگل و استفاده از هشتگ ها

تصویر(۳)

استفاده از هشتگ‌ها در کپشن

استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام قوانین خاص خود را دارد و نمی‌توان بدون محدودیت و به صورت نامحدود از آنها استفاده کرد. هدف اصلی باید این باشد که خود را به بهترین شکل ممکن معرفی کنید و تلاش نمایید تا گوگل بتواند حوزه کاری و محتوای شما را درک کند.

اینستاگرام ابزارهای متنوعی برای این کار در اختیار کاربران قرار داده که یکی از مهمترین آنها هشتگ‌ها هستند. هیچ قانون ثابت و همگانی برای استفاده از هشتگ‌ها وجود ندارد. اگر تازه‌کار هستید، ممکن است نیاز باشد که از هشتگ‌های بیشتری استفاده کنید اما مهمترین نکته این است که هشتگ‌ها باید با محتوای شما مرتبط باشند.

استفاده از متن جایگزین (Alt Text)

درج متن جایگزین یا Alt Text در اینستاگرام، پیش از این درون فضای وب وجود داشته و در اینستاگرام نیز می‌توان از آن بهره برد. اگر با مفهوم سئوی گوگل آشنا باشید، می‌دانید که برای هر تصویر در یک وب‌سایت می‌توان متنی جایگزین تعریف کرد تا در صورت بارگذاری‌نشدن تصویر، آن متن به کاربر نمایش داده شود. این قابلیت از سال‌ها پیش به اینستاگرام اضافه شده اما متأسفانه جدی گرفته نمی‌شود و اکثر کاربران از آن استفاده نمی‌کنند.

برای افزودن Alt Text در اینستاگرام، نیازی به انجام کار پیچیده‌ای نیست. تنها کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. پست موردنظر خود را انتخاب کرده و مراحل بارگذاری آن را طی کنید.

Alt Text در اینستاگرام

تصویر(۴)

  1. در مرحله نهایی پیش از انتشار پست، گزینه “Advanced Settings” (تنظیمات پیشرفته) را انتخاب کنید.

افزودن Alt Text در اینستاگرام

تصویر(۵)

  1. سپس گزینه “Write alt text” را انتخاب کرده و متن جایگزین موردنظر خود را بنویسید.

استفاده از Alt Text در اینستاگرام
تصویر(۶)

توجه داشته باشید که استفاده از متن جایگزین به ربات‌های اینستاگرام کمک می‌کند تا محتوای تصویر را بهتر شناسایی کنند. این ویژگی می‌تواند به درک بهتر محتوای تصویری شما توسط گوگل نیز کمک کند. همچنین توصیه می‌گردد در متن جایگزین، از کلمات کلیدی مرتبط استفاده شود.

ایجاد لینک به صفحه اینستاگرام از وب‌سایت شخصی

افرادی که در کنار صفحه اینستاگرام خود یک وب‌سایت نیز راه‌اندازی کرده‌اند، شانس بیشتری برای نمایش پیج اینستاگرام در گوگل دارند. به عنوان مثال، یک فروشگاه لباس را در نظر بگیرید که درون اینستاگرام بسیار فعال است و تعداد زیادی دنبال‌کننده دارد. اگر این فروشگاه اقدام به راه‌اندازی یک وب‌سایت کند، می تواند میان وب‌سایت و صفحه اینستاگرام خود لینک‌سازی مناسبی انجام دهد. سپس با نشان دادن این ارتباط به گوگل، هنگام جستجوی نام برند، صفحه اینستاگرام آن فروشگاه نیز در نتایج نمایش داده خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مقاله تلاش شد تا روش‌های ثبت پیج اینستاگرام در گوگل ارائه گردد. باید تأکید کرد که تمامی راهکارهای ارائه‌شده در این مقاله بر اساس تجربیات عملی بوده‌اند. همانطور که بیان شد، هنوز الگوریتم دقیقی برای اضافه شدن صفحات اینستاگرام به نتایج جستجوی گوگل وجود ندارد. با این حال، تجربه نشان می‌دهد که توسط ترفندهای ذکر شده، احتمال دستیابی به نتایج مطلوب در گوگل افزایش می‌یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا