انتخاب بک لینک مناسب برای بهینه‌ سازی سئو (قسمت دوم)

در قسمت اول مقاله، ضمن اعلام اهمیت انتخاب بک لینک مناسب جهت جذب ترافیک ارگانیک و تاثیر آنها روی سئو به برخی از موارد تاثیرگذار بر ارزش Backlink اشاره گردید. در قسمت پیش رو، به ادامه این موارد پرداخته خواهد شد.

ترافیک صفحه و دامنه

ارزش یک بک‌ لینک زمانی افزایش می‌ یابد که در وب‌ سایت یا صفحه‌ ای مشخص با ترافیک ارگانیک قابل توجه، قرار گیرد. اگرچه backlink های موجود در صفحاتی فاقد ترافیک ممکن است اندکی ارزش داشته باشند اما قادر به ایجاد ترافیک ارجاعی (referral traffic) یا افزایش آگاهی از برند نخواهند بود.

سن لینک (Link age)

Backlink های قدیمی‌ تر، معمولا در مقایسه با بک لینک های جدید، وزن و تاثیر بیشتری دارند زیرا فرصت بیشتری برای تثبیت در SERP و ایجاد اعتماد داشته‌ اند. جهت انتخاب بک لینک مناسب می‌ توان با بررسی تاریخ‌ های اولین و آخرین بازدید، قدمت آن را تخمین زد.

بک‌ لینک‌ ها به چند دسته تقسیم می‌ شوند؟

بک‌ لینک‌ ها در اشکال و اندازه های گوناگونی یافت می‌ شوند. توصیه می‌ گردد پروفایل Backlink شما حاوی ترکیبی از انواع مختلف آنها باشد.

در ادامه، به بررسی رایج‌ ترین انواع بک‌ لینک‌ ها پرداخته می شود:

لینک‌ های فالو (Follow) و نوفالو (Nofollow)

کلیه‌ Backlink ها در یکی از دو دسته‌ اصلی یعنی لینک فالو (غالبا به اشتباه با عنوان dofollow شناخته می‌ شود) یا Nofollow قرار می‌ گیرند. هر دو نوع، مزایای خاص خود را دارند و باید در انتخاب بک لینک مناسب در نظر گرفته شوند.

لینک های Follow

یک بک‌ لینک، به صورت پیش‌ فرض ارتباط میان دو موجودیت در فضای وب را برقرار می‌ سازد. خزنده‌ های موتورهای جستجو (crawlers) در فرآیند پیمایش صفحات وب، مسیر لینک ها را دنبال می‌ نمایند.

علاوه بر این، در الگوریتم‌ های رتبه‌ بندی مورد استفاده توسط موتورهای جستجو، نوعی ارزش (که عموما با عنوان ارزش لینک شناخته می‌ شود) از وب‌ سایت لینک‌ دهنده به مقصد انتقال می‌ یابد. این موضوع مستقیما بر سئو تاثیر گذار بوده و ارزش را به سایت مقصد منتقل می‌ نماید.

بک‌ لینک Follow که به عنوان یک backlink سنتی (traditional) شناخته می‌ شود، باعث انتقال کامل اعتبار و ارزش سایت لینک‌ دهنده به مقصد خواهد شد و ارتباط مستقیمی بین این دو ایجاد می‌ کند.

لینک های Nofollow

لینک نوفالو عملکردی برعکس دارد و به موتورهای جستجو اعلام می نماید که هیچ اعتباری از سایت لینک‌ دهنده به مقصد منتقل نشود. این کار با یک قطعه کد ساده که در ادامه ذکر شده است از انتقال اعتبار توسط خزنده‌ های موتور جستجو جلوگیری می‌ نماید:

”Rel=”nofollow

این خط کد همانند یک “راهنما” برای خزنده‌ ها عمل می‌ کند تا لینک را دنبال نکنند. یعنی شما می توانید به صفحه وب دیگر لینک دهید بدون اینکه آن را تایید کنید یا هیچ اعتباری از رتبه‌ بندی را منتقل نمایید.

شاید لینک نوفالو به اندازه فالو مطلوب نباشد اما همچنان برای سایت شما ارزش دارد:

  • برند منشن (Brand mention): وقتی نام برند شما در یک وب‌ سایت با اعتبار دامنه بالا ذکر شود، قطعا مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌ گیرد. این روشی عالی و طبیعی برای افزایش آگاهی از برند هنگام انتخاب بک لینک مناسب است.
  • ترافیک مرتبط: لینک‌ های نوفالو معمولا در وب‌ سایت‌ های جامعه محور مانند انجمن‌ ها و شبکه های اجتماعی جهت جلوگیری از اسپم استفاده می‌ شوند اما این سایت‌ ها روشی عالی برای جذب ترافیک هدفمند و مرتبط، به سایت شما هستند.
  • پروفایل بک‌ لینک طبیعی: وجود لینک های نوفالو در سراسر پروفایل backlink شما، به نمایش یک profile جامع و سالم کمک می‌ نماید. این امر، اطمینان بیشتری را به خزنده‌ های موتورهای جستجو مبنی بر عدم مشارکت شما در فعالیت‌ های لینک‌ سازی غیرمجاز یا مشکوک، القا می‌ کند.

 انتخاب بک لینک مناسب بر اساس سن لینک

تصویر(۱)

بک لینک های طبیعی (Natural backlinks)

یک بک‌ لینک طبیعی زمانی ایجاد می‌ شود که منبعی به صورت ارگانیک وب‌ سایت شما را یافته و بدون هیچ تلاش مستقیمی از سوی شما، محتوا را معتبر، قابل اعتماد و دارای شایستگی ارجاع شناسایی نموده و به آن لینک دهد. بک‌ لینک‌ های طبیعی یک معیار طلایی شناخته می‌ شوند. این نوع backlink ها مطلوب‌ ترین حالت برای تمامی صاحبان وب‌ سایت‌ ها محسوب می‌ گردند زیرا همانطور که از نامشان پیدا است، به صورت طبیعی و بدون دخالت مستقیم ایجاد می‌ شوند.

از جمله مزایای اصلی آنها در انتخاب بک لینک مناسب می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم نیاز به برقراری ارتباط: کسب این نوع بک‌ لینک، نیازمند انجام اقدام اضافی از سوی شما نیست، مگر انتشار محتوای با کیفیت که به صورت طبیعی توسط سایرین یافت شده و در قالب منبعی ارزشمند، مورد ارجاع قرار می‌ گیرد.
  • عاری از پنهان کاری: خزنده‌ های موتورهای جستجو قادر به تشخیص این موضوع هستند که بک‌ لینک مذکور، عاری از هرگونه انگیزه‌ جانبی یا هدف پنهان می‌ باشد. این نوع backlink صرفا بر مبنای ارزش ذاتی محتوای شما و بدون دخالت عواملی نظیر پرداخت وجه، حمایت‌ های مالی یا توافقات متقابل (که می‌ توانند از ارزش آن بکاهند) کسب گردیده است.
  • تنوع منابع: بک‌ لینک‌ های طبیعی غالبا از منابع گوناگونی مانند رسانه‌ های خبری، وبلاگ‌ ها، پلتفرم‌ های شبکه اجتماعی و در صورت عملکرد بسیار مطلوب، سایت‌ های آموزشی با پسوند edu. یا org. کسب می‌ شوند. تنوع منابع، باعث ایجاد تعادل در پورتفولیوی Backlink شما شده و این پیام را به موتورهای جستجو می دهد که سایت‌ های مختلف ارزش محتوایتان را تشخیص داده‌ اند.
  • تنوع انکر تکست: منابع گوناگون، غالبا به معنای وجود تنوع در anchor text نیز خواهد بود. انکر تکست، ارتباط معنایی و محتوایی بالایی با صفحه‌ ارجاع دهنده خواهد داشت که این خود از دیگر مزایای کسب بک‌ لینک‌ های طبیعی محسوب می شود.

در استراتژی لینک‌ سازی، مهم‌ترین هدف باید انتخاب بک لینک مناسب به صورت طبیعی باشد. از طریق کسب انواع مختلف backlink در صفحات و منابع گوناگون با انکر تکست های متنوع، می‌ توانید ضمن ایجاد یک پروفایل بک‌ لینک قوی، به موتورهای جستجو نشان دهید که محتوای سایت ارزشمند، در دسترس و معتبر است.

انتخاب بک لینک مناسب به صورت دستی

بک‌ لینک دستی، پیوندی است که به شکل هدفمند توسط مالک یک سایت و توسط روش‌ های گوناگون ارتباطی، از جمله موارد ذیل، ایجاد می‌ گردد:

  • انتشار پست مهمان در وبلاگ‌ های دیگر
  • همکاری یا مشارکت با افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها)
  • لینک سازی با یافتن لینک‌ های شکسته 
  • لینک سازی در صفحات منبع
  • استفاده از پلتفرم‌ هایی نظیر Qwoted و Sourcebottle و سایر پلتفرم‌ های درخواست نظر تخصصی
  • اشاره به سایت بدون ایجاد لینک (Unlinked mentions)

از نقطه نظر فنی، تمامی انواع لینک ها (به استثنای بک‌ لینک‌ های طبیعی و Editorial) که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته‌ اند، جزء backlink های دستی هستند. غالبا صاحبان وب‌ سایت‌ ها از روش لینک‌ سازی دستی، جهت ایجاد زیربنایی مستحکم برای انتخاب بک لینک مناسب، بهره می‌ برند. مزایای متعددی برای انتخاب بک لینک مناسب به روش دستی وجود دارد که در لیست زیر به برخی از آنها اشاره شده است:

رویکرد هدفمند و استراتژیک برای انتخاب بک لینک مناسب

به عنوان مالک وب‌ سایت، شما در انتخاب سایت‌ های مبدا بک‌ لینک، اختیار و کنترل کامل دارید. بدین ترتیب، می‌ توانید اطمینان حاصل نمایید که انتخاب بک لینک مناسب از منابع مرتبط، معتبر و قابل اطمینان صورت می گیرد.

ضمن مد نظر قرار دادن نیازهای اساسی وب‌ سایت، تلاش‌ های خود در زمینه‌ لینک‌ سازی دستی را نیز بر اساس آنها تنظیم نمایید.

فعالیت های لینک‌ سازی دستی خود را به گونه‌ ای برنامه‌ ریزی کنید که باعث رفع مهمترین نیازهای سایتتان شوند. اگر وب‌ سایت شما نیازمند ترافیک بیشتر باشد، دنبال منبعی با ترافیک بالا باشید تا از طریق یک بک‌ لینک، ترافیک ارجاعی را تامین نماید. چنانچه وب‌ سایت شما جهت کسب رتبه برای کلمه‌ کلیدی اصلی با مشکل مواجه است، به دنبال منبعی بسیار مرتبط و معتبر در حوزه‌ تخصصی خود با اعتبار دامنه‌ بالا باشید. یک بک‌ لینک از چنین وب‌ سایتی می‌ تواند رتبه‌ شما را برای آن کلمه‌ کلیدی بهبود بخشد.

در نظر داشتن مزیت رقابتی برای انتخاب بک لینک مناسب

لینک‌ سازی دستی به نحو موثری فاصله‌ شما و رقیب ها را توسط برقراری ارتباط با وب‌ سایت‌ هایی که رقبایتان پیش‌ تر از آنها backlink دریافت نموده‌ اند یا هدف قرار دادن سایت‌ هایی که هنوز از آنها بک‌ لینک کسب نکرده‌ اند اما می‌ توانند برای شما مفید باشند، کاهش می‌ دهد.

آزادی عمل خلاقانه

از آنجا که شما تعیین‌ کننده‌ نحوه‌ برقراری ارتباط با افراد هستید، غالبا جهت تعیین عوامل حائز اهمیت در سئو، مانند موقعیت قرارگیری لینک و انکر تکست، اختیارات بیشتری خواهید داشت. بهترین بک‌ لینک‌ ها، آشکار و واضح نیستند. چنانچه بتوانید در هنر لینک‌ سازی مهارت کسب نمایید، این امر می‌ تواند به سهولت و ارگانیک، باعث ایجاد و افزایش Backlink های طبیعی شود.

اگر محتوایتان جذاب، معتبر، موثق و قابل اعتماد باشد سایر منابع نیز از کسانی که پیش‌ تر به شما لینک داده‌ اند، پیروی نموده و در ایجاد طبیعی یک پروفایل بک‌ لینک قوی و سالم یاری خواهند رساند.

بک‌ لینک‌ های خودساخته

بک‌ لینک خودساخته زمانی ایجاد می‌ شود که مالک یک وب‌ سایت، در منبعی دیگر (از قبیل موارد ذیل) به وب‌ سایت خود لینک می‌ دهد:

در دوران ابتدایی سئو، بک‌ لینک‌ های خود ساخته یکی از ساده‌ ترین و موثرترین روش‌ ها برای ایجاد پروفایل Backlink به شمار می‌ رفتند. با گذشت زمان و سوء استفاده‌ های صورت گرفته از این روش، موتورهای جستجو اکنون آن را در دسته‌ تاکتیک‌ های اسپم سئو طبقه‌ بندی می‌ نمایند.

به دلیل اینکه منابع مختلف در تلاش برای جلوگیری از ارسال محتوای اسپم هستند، اغلب بک‌ لینک‌ های خود ساخته، نوفالو خواهند بود. بروزرسانی‌ های جدید گوگل، باعث شده است انجمن هایی نظیر Quora و Reddit در نتایج SERP جایگاه بالاتری کسب نمایند و این پرسش را مطرح می‌ سازد که آیا ارزش Backlink های خود ساخته سایت‌ های انجمنی دستخوش تغییر خواهد شد و تغییرات فوق به چه صورت خواهند بود. 

برای ایجاد یک پروفایل بک‌ لینک سالم، به backlink های خودساخته اتکا نکنید. ایجاد لینک برای مکان‌ های تعیین‌ شده، از قبیل وب‌ سایت انجمنی که به طور مشخص درخواست درج وب‌ سایت شما را در پروفایل کاربری‌ تان دارد، بلامانع است. در غیر این صورت، تلاش‌ های خود را معطوف تاکتیک‌ های مطمئن‌ تر، مانند لینک‌ سازی دستی یا طبیعی نمایید.

مواردی که استفاده بک‌ لینک خود ساخته بلامانع است

فرض کنید شما به عنوان نویسنده، دارای یک سایت نمونه‌ کار (پورتفولیو) هستید و قصد دارید میزان بازدید خود را در فضای مجازی افزایش دهید. در این راستا می توانید اقدام به ایجاد حساب کاربری در پلتفرم Medium.com نمایید تا داستان‌ های اختصاصی و نمونه‌ های بیشتری از آثار نوشتاری خود را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

این روش، شیوه‌ ای مناسب و صحیح برای ایجاد بک‌ لینک خود ساخته محسوب می‌ گردد زیرا لینک فوق ارتباط تنگاتنگی با وب‌ سایت شما داشته و از یک مرجع با اعتبار دامنه‌ بالا، یعنی Medium نشات می‌ گیرد.

پروفایل Backlink

تصویر(۲)

بک‌ لینک‌ های Editorial

backlink های Editorial لینک هایی هستند که غیر مستقیم یا طبیعی و توسط اشاره به نام برند و وب‌ سایت در رسانه‌ ها، کسب می‌ شوند. این نوع پیوندها غالبا از طریق انتشار محتوای باکیفیت، اصیل و جذاب، هم راستا با یک رویداد همزمان حاصل می‌ گردند و رسانه‌ ها نمی‌ توانند از پوشش آن صرف‌ نظر نمایند. 

مزایای بک‌ لینک‌ های Editorial عبارتند از:

  • محتوا محور: معمولا این لینک ها در بخش اصلی یک صفحه از وب‌ سایت و مقاله قرار داده می‌ شوند زیرا محتوای شما، محور اصلی صفحه و بسیار مرتبط با موضوع اصلی آن محسوب می‌ گردد.
  • بسیار مرتبط: وب‌ سایت‌ های مرتبط با حوزه‌ تخصصی فعالیت شما، عموما سایت‌ هایی هستند که به محتوایتان لینک می‌ دهند و در نتیجه کمک می‌ کنند تا بک‌ لینک‌ هایی با ارتباط موضوعی مناسب کسب نمایید.
  • اعتبار و اعتماد: هرچه تعداد بک‌ لینک‌ های Editorial دریافتی توسط محتوای شما افزایش یابد، میزان اعتبار و اعتماد آن نزد منابع و موتورهای جستجو نیز ارتقا پیدا می کند.

 مثالی در خصوص نحوه عملکرد بک‌ لینک‌ های Editorial

فرض کنید پایان هر سال، افراد مبادرت به اخذ تصمیماتی می‌ نمایند و محصولتان در راستای تحقق اهداف آنها قرار دارد. شما فرصتی برای تولید محتوای مرتبط خواهید داشت که از توجه رسانه‌ ها به تعطیلات و تصمیمات سال نو بهره می‌ برد.

بک‌ لینک‌ های متنی

بک‌ لینک‌ های متنی در محتوای اصلی صفحات وب‌ سایت ظاهر می‌ گردند. این نوع backlink ها دارای ارزش بالایی هستند زیرا توسط متنی کاملا مرتبط احاطه شده‌ اند که سیگنال‌ های مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می‌ نمایند.

از جمله مزایای بک‌ لینک‌ های متنی می‌ توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ارزش بالای سئو: موتورهای جستجو احتمالا در مقایسه با لینک های غیر متنی، از قبیل سربرگ، پابرگ، بخش نظرات، پروفایل‌ های کاربری یا سایدبارها، ارزش لینک (link equity) بیشتری را برای پیوندهای متنی در نظر می گیرند.
  • کاربرپسند: لینک های متنی به طور طبیعی مکمل محتوای پیرامون خود هستند. این امر می‌ تواند به جذب ترافیک ارجاعی مرتبط کمک نماید.
  • معتبر و مورد اطمینان: موتورهای جستجو، به لینک های متنی حاصل از وب‌ سایت‌ هایی با اعتبار دامنه بالا، اهمیت زیادی می دهند.

مثالی در خصوص نحوه‌ دریافت بک‌ لینک‌ های متنی

موضوعات خاص مرتبط با حوزه‌ تخصصی وب‌ سایت خود را شناسایی نموده و محتوایی بسیار ارزشمند و منحصر به‌ فرد در آن زمینه تولید نمایید. هدف این کار تبدیل شدن به یکی از معدود (یا حتی تنها) مراجع تخصصی در زمینه موضوع موردنظر است. 

به عنوان مثال، فرض کنید شما گرداننده‌ یک وب‌ سایت قایقرانی هستید و مقاله‌ ای با بیش از ۲۰۰۰ واژه در خصوص نوع خاصی بادبان تالیف کرده اید. سپس با تحقیق بیشتر در مورد این بادبان، فقدان محتوای جامع و عمیق برای موضوع فوق را تشخیص داده‌ و آن را اصلاح می کنید.

بدین ترتیب، مقاله‌ شما به مرجع اصلی در خصوص آن بادبان تبدیل گردیده و می‌ تواند منبعی قابل اتکا برای سایر علاقه‌ مندان به این نوع بادبان (یا حتی حوزه‌ قایقرانی) باشد. رویکرد فوق، شیوه‌ ای موثر جهت کسب بک‌ لینک‌ های متنی در وب‌ سایت‌ های مرتبط محسوب می‌ گردد.

نسبت به بک‌ لینک‌ های اسپم هوشیار باشید 

هر وب‌ سایتی با تعدادی بک‌ لینک اسپم مواجه است زیرا امکان کنترل نحوه‌ لینک‌ دهی سایر وب‌ سایت‌ ها وجود ندارد. برخی از ویژگی‌ های Backlink های اسپم به شرح زیر است:

  • سایت با کیفیت پایین: یک بک‌ لینک اسپم ممکن است به وب‌ سایتی بی‌ کیفیت ارجاع دهد که در آن محتوا اندک، غیراصل و دارای قالب‌ بندی نامناسب بوده یا بیش از حد جنبه‌ تبلیغاتی داشته باشد.
  • تاکتیک‌ های لینک‌ سازی اسپم از قبیل لینک فارمینگ (link farming) و خرید لینک: این اقدامات در footprint (ردپا) بک‌ لینک وب‌ سایت ثبت شده و موتورهای جستجو نهایتا متوجه تخلفات گردیده و ممکن است سایت‌ های متخلف را جریمه کنند.
  • استفاده و بهینه‌ سازی بیش از حد انکر تکست: چنانچه یک وب‌ سایت دارای تعداد قابل توجهی بک‌ لینک با anchor text یکسان و مملو از کلمات کلیدی باشد، این امر می‌ تواند هشداری مبنی بر تلاش سایت فوق جهت فریب الگوریتم‌ های جستجو و کسب رتبه برای آن کلمه‌ کلیدی خاص تلقی گردد.

چنانچه از رویه‌ های ساخت backlink اسپم دوری کنید و روی بک‌ لینک‌ های spam بی‌ ضرری که خارج از کنترل شما هستند نظارت نمایید، دلیلی برای نگرانی در خصوص آنها وجود نخواهد داشت.

میزان مشخصی از Backlink های اسپم برای هر وب‌ سایتی وجود دارند. در واقع آنها ظاهری طبیعی‌ تر به پروفایل بک‌ لینک وب‌ سایت می‌ بخشند.

اگر تشخیص دهید که بک‌ لینک‌ ها به وب‌ سایت شما آسیب وارد می‌ نمایند یا در خصوص اعمال جریمه از سوی موتورهای جستجو نگران هستید، همواره این امکان فراهم است که backlink های مذکور را رد (Disavow) نمایید.

نحوه ارزیابی لینک های شبکه های اجتماعی به عنوان بک لینک

لینک های موجود در شبکه های اجتماعی، مشابه backlink های سنتی موتورهای جستجو ارزش‌ گذاری نمی‌ شوند. تمامی بک‌ لینک‌ های دریافت شده از رسانه‌ های اجتماعی نوفالو خواهند بود؛ بدین معنا که موتورهای جستجو اعتبار (یا ارزش پیوند) را به دامنه‌ شما منتقل نمی کنند.

اگرچه این امر به میزان قابل توجهی باعث کاهش ارزش بک‌ لینک شبکه های اجتماعی می‌ شود اما همچنان می‌ تواند ارزش غیر مستقیم فراوانی داشته باشد:

  • ترافیک ارجاعی: پلتفرم‌ های شبکه های اجتماعی، مخاطبانی جدید و فعال را برای محتوای شما فراهم می‌ آورند. کلیک‌ های مستقیم روی لینک وب‌ سایت، باعث افزایش ترافیک ارجاعی خواهند شد. حتی لایک‌ ها، اشتراک‌ گذاری‌ ها یا نظرات ثبت شده در یک پست نیز می‌ توانند به موتورهای جستجو این پیام را ارسال کنند که محتوای موردنظر ارزشمند است.
  • آگاهی از برند: با اتخاذ و اجرای صحیح یک استراتژی در شبکه های اجتماعی، می‌ توان توسط انتشار مداوم و هدفمند محتوا، نوعی اعتبار برای وب‌ سایت ایجاد نمود. ارائه‌ محتوای مفید و سودمند برای وب‌ سایت، نهایتا می‌ تواند در قالب افزایش اعتبار دامنه یا افزایش ترافیک وب‌ سایت، به اعتباری واقعی و قانونی بدل گردد، مشروط بر آنکه سایر رسانه‌ ها نیز محتوای شما را مورد توجه قرار داده و بازنشر نمایند.
  • ایندکس سریع‌ تر: هرچه یک لینک در پلتفرم های شبکه های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود، موتورهای جستجو آن را با سرعت بیشتری یافته و ایندکس می نمایند. این موضوع مخصوصا برای محتوایی که محدودیت زمانی دارد، سودمند است.

 انتخاب بک لینک مناسب برای پروفایل Backlink

تصویر(۳)

مفهوم فوت پرینت (footprint) در بک‌ لینک چیست؟

فوت پرینت در بک‌ لینک، یک دنباله‌ دیجیتالی از فعالیت‌ های مرتبط با backlink های شما محسوب می‌ گردد. footprint شامل عوامل گوناگونی مانند انکر تکست، موقعیت قرارگیری لینک، دامنه‌ های ارجاع‌ دهنده و ارتباط موضوعی می‌ باشد.

ربات‌ های گوگل از قابلیت یادگیری ماشین جهت بررسی جامع پروفایل‌ های Backlink بهره می‌ برند که به آنها امکان استخراج الگوهای لینک‌ سازی سایت ها را می‌ دهد. این الگوها، footprint بک‌ لینک را شکل داده و به وضوح میزان مشروعیت یا ابهام روش‌ های استفاده‌ شده در لینک‌ سازی را نشان می دهند.

اقدامات جانبی برای انتخاب بک لینک مناسب

هدف شما باید انتخاب بک لینک مناسب، جامع و کامل باشد که می‌ تواند شامل تمامی انواع backlink های ذکر شده در این مقاله شود. با درک ارزش هر یک از انواع بک‌ لینک ها، می‌ توانید طرحی برای لینک‌ سازی تدوین نمایید که بیشترین منفعت را به همراه داشته باشد.

نتیجه گیری

انتخاب بک لینک مناسب یکی از موثرترین روش‌ ها برای بهبود سئوی وب‌ سایت است. بک لینک های باکیفیت از سایت‌ های معتبر و مرتبط، اعتبار دامنه و رتبه‌ بندی شما در موتورهای جستجو را افزایش می‌ دهند و تاثیر متفاوتی بر SEO دارند. تمرکز بر ایجاد لینک‌ هایی که از منابع معتبر و مرتبط به دست می‌ آیند، نه تنها به افزایش ترافیک سایت کمک می‌ کند بلکه باعث بهبود تجربه کاربری و تقویت جایگاه در نتایج جستجو می‌ شود. بنابراین استراتژی صحیح جهت انتخاب و ایجاد Backlink ها می‌ تواند راهی موثر برای گسترش دسترسی به وب‌ سایت باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا